marți, aprilie 14, 2009

Poezie

M-am intrebat in postul anterior de ce scriem. Ca sa facem literatura nu?? De ce am face literatura?

M-am gandit putin la asta si am deschis o carte draga, care m-a inspirat. Este o carte cu poezii. fara rime. "Zeppelinul". de Dan Cârlea. nesemnificativ. Este un autor contemporan, mai mult sau mai putin tanar, mai mult sau mai putin cunoscut. M-am intalnit cu el in acceleratul 1662, pe 1 iulie 2007. Avea o carte in mana pe coperta careia i-am vazut poza. Mi-am dat seama ca este o carte scrisa de el. Ma uitam destul de insistent la ea; el a observat. Asa ca mi-a oferit cadou cartea cu o dedicatie pe prima pagina(care m-a ajutat sa-mi amintesc data si contextul in care am primit aceasta carte). E stupid sa mai mentionez ca imi plac poeziile pentru ca altfel nu pomeneam de aceasta carte in acest post. Dar tot voi preciza. Imi plac foarte mult poeziile lui. Asta e una:


the end


mă voi pipăi ca un orb
şi degetele se vor afunda numai în zdrenţe cărnoase
pe unde s-a rupt ultima omenire din mine

trupul tău se va nărui
peste bărbaţii care te-au iubit
înainte de a mă cunoaşte
ca un tunel
ca toate tunelele
te vei nărui la gura primei lumini

acum este momentul
ei îmi ard poeziile
cenuşa a ajuns cu un metru peste arcul de triumf
până spre sânii tăi dezveliţi şi învingători


Cam asta e. frumos nu? mie-mi place. pacat ca atunci nu am reusit sa apreciez poeziile lui. eram imatura. Si acum sunt imatura. Dar am mai crescut un pic.

Un comentariu: