marți, aprilie 14, 2009

Cine?Eu?

Ahh..Ce complicat e să scriu cu ``tastatura în română``... Niciodată nu ştiu unde sunt toate semnele şi literele, încurc z cu y, scriu de 2 ori o literă şi nici nu sunt atentă la exprimare...Cred că voi renunţa la a scrie corect..Oricum nu vă pasă :P

Revenind..E curios nu? cum m-am decis tocmai acum sa-mi fac blog..Nici nu consider ca am ceva interesant de postat..De fapt nu am nimic de postat..Dar toata lumea are blog:-?Si toti sustin ca acel blog este si original.. Asta inseamna ca trebuie sa am si eu nu? Inseamna ca si al meu e original nu? Sau trebuie sa ma chinui sa-l fac original? De ce? Ca sa arate bine? Si sa fie lumea atrasa de el? Si sa primesc comment-uri pompoase cu pareri mincinoase care ma vor face sa ma simt bine si sa postez si mai mult, chiar daca nimic nu-mi garanteaza ca ce scriu este si placut? Si de ce ar fi placut? Scriu pentru mine nu? Sau literatura este pentru ceilalti? Atunci de ce spun ca sunt sincera? Nu-i asa ca nu poate fi sincer daca ma gandesc ca o alta persoana va citi asta? Poate voi vrea sa imi modific opiniile, sentimentele, gandurile, chiar si conflictele interioare..doar ca sa arate bine nu? Atunci de ce mai scriem blog-uri daca sunt doar ce vrem noi sa aratam ca sunt?

Odata am vorbit despre asta la ora de romana..nu-mi aduc aminte detalii dar voi incerca sa cuprind ideea.. Proful a intrebat cine are jurnal. Au ridicat destui mana; nu si eu. A intrebat cati dintre aceia inca mai scriu la el. Nu prea multi. Apoi ne-a intrebat: "Cand scriati, faceati acest lucru intr-un mod sincer si banal, fara expresii pompoase sau metafore, sau scriati asta gandindu-va ca la un moment dat o alta persoana va va citi jurnalul?" Aceasta intrebare m-a facut sa ma intreb destul de multe. Eu nu am avut un jurnal. Si nu am. Dar am mai scris, din cand in cand, fie pentru mine, fie pentru altii. Dar daca sunt sincera, voi spune ca niciodata nu am fost sincera cu mine in ceea ce scriam.

Ma trezeam intr-o zi cu chef de a scrie..si scriam. Imi lua destul de mult timp. Daca scriam pe hartie taiam 4 randuri din 5. Daca scriam pe calculator imi lua in jur de o ora sa completez o pagina de word cu font times new roman de 12. Cu toate ca aveam ce sa scriu, stiam ce sa scriu, stiam de ce sa scriu. Si stiam ca as putea sa-l postez, ca pot sa fac un text dragut care sa-mi serveasca si de junal pe hi5 sau compunere imaginativa la urmatorul test la literatura. Atunci daca pot sa-l postez, de ce sa nu-l modific putin? Dar modific doar modul de exprimare, cuvintele, expresiile..sau intreaga idee ilustrata? Oare imi este teama de ce ar putea spune ceilalti cand vor vedea ce cred eu, cand vor vedea ce este in mintea mea? Oare as avea curajul sa fiu sincera cu ceilalti? Sau trebuie sa fiu sincera cu mine insami mai intai?
Atunci de ce mai scriem? De ce am scrie cu riscul de a ne minti pe noi insine?




Mai bine mai beau putina ciocolata calda. M-am chinuit prea mult la postul asta. nu stiu de ce..


Mai reflectez putin la asta pana la urmatoarul post..

2 comentarii:

  1. scriem din mai multe motivem scriem pentru noi ca sa ne observam cum gandim in anumite momente, scriem pentru anumite persoane la care speram sa citeasca o postare si sa stie ca e pentru ea, sau scriem pentru ca vrem sa fim auziti si intelesi si speram ca va fi cineva care ne va observa si ne va intelege si pe noi...

    RăspundețiȘtergere
  2. Intrebarea asta "Cand scriati, faceati acest lucru intr-un mod sincer si banal, fara expresii pompoase sau metafore, sau scriati asta gandindu-va ca la un moment dat o alta persoana va va citi jurnalul?" chiar m-a pus pe ganduri.
    Eu am jurnal si scriu de ceva timp in el...dar sunt atat de atenta la tot ce scriu, parca imi e teama ca daca cineva il va citi, sa nu isi faca o impresie gresita despre mine, sau ceva de genu' asta. :|

    RăspundețiȘtergere